Makna Hijrah
الحَمدُ ِللهِ الَّذِيْ سَهَّلَ لِلعِبَادِ
طَرِيْقَ العِبَادَةِ وَيَسَّرَ، وَوَفَّاهُمْ أُجُوْرَأَعمَالِهِم مِن خَزَائِنِ
جُودِهِ الَّتِي لاَ تُحصَرُ، أَشهَدُ
أَنْ لآإِلهَ إِلاَّ اللهُ المَلِكُ الأَكبَرُ، وَأَشهَدُ أَنَّ سَيِّدَنَا مُحَمَّدًا
عَبدُهُ وَرَسُولُهُ الشَّافِعُ فِى المَخشَرِ، نَبِيٌّ غَفَرَ اللهُ لَهُ مَا
تَقَدَّمَ مِنْ ذَنبِه وَمَا تَأَخَّرَ، أَللّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ وَبَارِكْ
عَلَى نُورِالأَنوَارِوَسِرِّالأَسرَارِ وَتِريَاقِ الأَغيَارِ وَمِفتَاحِ بَابِ
اليَسَارِسَيِّدِنَا مُحَمَّدِنِ المُختَارِ
وَألِهِ الأَخيَارِ وَأصحَابِهِ الأطهَارِ عَدَدَ نِعَمِ اللهِ
وَإِفضَالِهِ .أَمَّابَعدُ فَيَاعِبَادَ اللهِ أُوصِيكُم وَإِيَّايَ بِتَقوَى
اللهِ حَقَّ تُقَاتِه وَافعَلُوا الخَيرَ وَاترُكُوا الشَّرَّ
Hadirin Sidang Jum’at Rahimakumullah.
Ngalangkungan khutbah ieu, sumangga urang sanggakeun puja
sinareng puji kanu kagungan nana nyaeta Allah SWT, anu masih keneh maparin
jatah yuswa kaurang sadaya dugika dinten jumaah ping 11Muharrom 1440 H. Mugia
urang tiasa ngamanfaatkeun nana ku midamel rupi-rupi amal sholeh anu janten
sabab bakal ngaronjatna iman sareng taqwa urang ka Alloh SWT
Urang sadaya nyaksian kana yen saestuna teu aya deui
pangeran anu hak disembah anging Allah SWT, bari sahiji Dzatna teu aya anu
ngarencangan kamanten-Na anu ngurus sadaya Alam katut eusi-eusina, sareng kana
yen saestunya kanjeng Nabi Muhammad SAW. eta hamba sareng Rasul-Na anu dikiatan
ku pirang-pirang ayat sareng pirang-pirang mu’jizat.
Saparantosna ngaoskeun basmalah, hamdalah shalawat miwah
salam ka kanjeng Rolulullah SAW. kawajiban anu janten khatib ngawasiatan
khususna kanggo diri khatib umumna kanggo hadirin sadayana, kalawan wasiat
taqwa, mangga urang sami-sami ningkatkeun kana kataqwaan, sabab taqwa
hiji-hijina jalan kanggo kahontal kabahagiaan dunia sareng akherat.
Hadirin Jamaah Jum’ah nu dimulyakeun Allah.
Taqwa numutkeun Ar-Rafi’i dina kitab Al-Mishbahul al-Munir
Fi Gharibisy Syarhil Kabir, nyaeta dimana hiji hamba ngajaga diri tina benduna
Allah SWT tur siksana, ku cara ngalaksanakeun sagala parentah Allah SWT sareng
nebihan sagala rupi perkara anu dilarang ku Allah SWT, anu didadasaran ku Iman.
Cindekna Takwa teh nyaeta sieun ku Alloh SWT ku cara
ngalaksanakeun parentahan nana nebihan sagala rupi larangan nana tur
dimana-mana milampah dosa sok ngabersihkeun diri ku istighfar sareng tobat,
maka dimana-mana hiji jalmi tos tiasa ngalaksankeun tilu hal tadi, maka layak
disebat muttaqin.
Hadirin Jamaah Jum’ah nu dimulyakeun Allah.
Tahun 1439 parantos ngantunkeun urang, ayeuna aya dina taun
munggaran nyaeta 1440 H, Maka ku sumpingna ieu taun urang sasarengan nganiatan
sangkan ieu taun langkung barokah, sesuai sareng maknana hijrah nyaeta ngantunkeun
anu awon digentos ku anu sae. Maka sumangga urang kantunkeun kakufuran gentos
kukaiman, kantunkeun kasyirikan gentos ku katauhidan, kantunkeun kufur nikmat
gentos ku syukur nikmat, kantunkeun rezeki anu haram gentos ku rizqi anu halalan
toyiban, kantunkeun sipat dendam anu janten ruksakna iman gentos ku damai
sareng ngahampura, kantunkeun sifat jeung sikep anu matak Allah bendu gentos ku perbuatan anu matak Allah SWT Ridho,
meungpeung masih keneh aya waktos, meunpeung masih keneh dipaparin kasempetan.
Hadirin Jamaah Jum’ah nu dimulyakeun Allah.
Dina raraga ngeusi taun Munggaran ieu, minimalna aya lima hal
nu sakedahna kuurang dilaksanakeun:
1.
Urang ngajentenkeun ieu
taun sebagi hijrah ‘Aqidiyah, nyaeta hiji tekad ngan ukur nyembah
Allah SWT, tur teu ngajantenkeun padamelan atawa usaha urang boh dina nyiar
rejekina atanapi naon bae janten panghalang dina ibadah ka Allah SWT, minimalna
sing emut dina manah sayaktosna Alloh dzat Anu nyiptakeun urang, dzat Anu
ngurus urang, dzat anu nyarengan urang, dzat anu mencrong ka urang, dzat anu ngarizqian
urang, dzat anu ngurus ka urang, dzat anu moal ngantep ka urang, tur dzat anu
nulungan urang, oge poma teu kengeng ngajantenkeun harta, jabatan tur
kapangkatan janten hahalang dina enggoning ibadah ka Allah SWT.
2.
Urang ngajentenkeun ieu
taun sebagi hijrah Ta’abbudiyah Nyaeta ninggalkeun hiji tekad/anggapan
yen ibadah teh beban, Ibadah teh cape, sareng sajabina. Sabab ibadah teh eta
hiji kawajiban urang selaku muslim, tur tujuan Alloh SWT nyiptakeun urang di
alam dunya ieu teu aya kajaba iwal ti pikeun ibadah ka manten-Na.
3.
Urang ngajentenkeun ieu
taun sebagi hijrah Akhlaqiyah Nyaeta perubahan ahlak talajak
sareng prilaku, dhohir sareng bathinna, tina ahlak talajak sareng perilaku anu
awon digentos ahlak talajak sareng perilaku anu sae.
4.
Urang ngajentenkeun ieu
taun sebagi hijrah Usrawiyah, nyaeta hiji tekad ngarubah
keluarga, sangkan jantten kulawarga anu taat, kulawarga anu soleh, kulawarga anu
mibanda ahlak anu mulya, anu asih ka sasama, sabab upami gagal ngawangun kulawarga,
upami gagal ngabina kulawarga, upami gagal dina masihan conto ka kulawarga,
maka bakal gagal dina kahirupan bermasyaraktna tur bakal gagal dina kahirupan di
lingkungan nana.
5.
Urang ngajentenkeun ieu
taun sebagi hijrah Ijtima’iyah. Hiji tekad ti umat pikeun
sasareungan ngalakukeun perubahan-perubahan nu hade dimasyarakat, nyaeta
perubahan nu manfaat pikeun kahirupan
jamaahna sareng masyarakatna.
Simpulna, urang jantenkeun hijrah atawa hijriah dina taun
ieu, sebagai ‘minal ma’ashi ilal tho’ah”, yakni ninggalkeun sagala kamaksiatan
menuju kana taat, oge “minas syayyiati ilal hasanat”, yakni perjalanan ninggalkeun
perbuatan awon, menuju perbuatan-perbuatan nu sae, anu dipkaridho ku Allah swt.
جَعَلَنَا اللهُ وَإِيَّاكُمْ مِنَ الْفَائِزِيْنَ الْآمِنِيْنَ
وَاَدْخَلَنَا وَإِيَّاكُمْ فِيْ زُمْرَةِ الْمُتَّقِيْنَ الْمُؤْمِنِيْنَ الْمُخْلِصِيْنَ
الْمُوْقِنِيْنَ. أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ، بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ
الرَّحِيْمِ، وَالْعَصْرِ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِيْ خُسْرٍ إِلَّا الَّذِيْنَ آمَنُوْا
وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ. وَقُلْ
رَّبِّ اغْفِرْ وَارْحَمْ وَأَنْتَ خَيْرُ الرَّاحِمِيْنَ.
اَلْحَمْدُ للهِ الَّذِى تَفَرَّدَ بِالْعِزِّ
وَالْجَلاَلِ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلَى مُنْقِدِ مِنَ الضَّلاَلِ وَعَلَى
آلِهِ وَاَصْحَابِهِ خَيْرِ آلٍ. (اَمَّابَعْدُ) فَيَا اَيُّهَا الْحَاضِرُوْنَ.
اُوْصِيْكُمْ وَنَفْسِي بِتَقْوَى اللهِ فَقَدْ فَازَ الْمُتَّقُوْنَ. اَعُوْذُ
بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيْمِ :
اِنَّ اللهَ وَمَلاَئِكَتَهُ يُصَلُّوْنَ عَلَى النَّبِىّ يَااَيُّهَا الَّذِيْنَ
آَمَنُوْا صَلُّوْا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوْا تَسْلِيْمًا. اللهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ
وَبَارِكْ عَلَيْهِ اَمِيْن يَااَللهُ يَامُجِيْبَ السَّائِلِيْنَ: اَللهُمَّ
اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِيْنَ وَالْمُوْمِنَاتِ وَالْمُسْلِمِيْنَ وَالْمُسْلِمَاتِ
اَلأَحْيَاءِ مِنْهُمْ وَاْلأَمْوَاتِ
رَبَّنَا لاَ تُؤَاخِذْنَا إِنْ نَسِيْنَا أَوْ أَخْطَأْنَا رَبَّنَا وَلاَ
تَحْمِلْ عَلَيْنَا اِصْرًا كَمَا حَمَلْتَهُ عَلَى الَّذِيْنَ مِنْ قَبْلِنَا
رَبَّنَا وَلاَ تُحَمِّلْنَا مَا لاَ طَاقَةَ لَنَا بِهِ وَاعْفُ عَنَّا وَاغْفِرْ
لَنَا وَارْحَمْنَا أَنْتَ مَوْلاَنَا فَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ
الْكَافِرِيْنَ رَبَّنَا آتِنَا فِى الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِى اْلآَخِرَةِ
حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّار. وَالْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ
عِبَادَ اللهِ اِنَّ اللهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ
وَاْلإِحْسَانِ وَاِيْتَاءِ ذِى الْقُرْبَى وَيَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ
وَالْمُنْكَرِ وَالْبَغْىِ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُوْنَ.فَاذْكُرُوْا
اللهَ يَذْكُرْكُمْ وَاسْأَلُوْهُ مِنْ فَضْلِهِ يُعْطِكُمْ وَلَذِكْرُ اللهِ
اَكْبَرُ. اَسْتَغْفِرُ اللهَ لِى وَلَكُمْ وَلِسَائِرِ الْمُسْلِمِيْنَ
Tidak ada komentar:
Posting Komentar